widgets

KOMEN ANDA???

Friday, July 15, 2011

Dari Meja Editor

Assalamualaikum wbt...

Terlintas difikiran... Hati kecil ini terbuka untuk menghasilkan sebuah laman perkongsian ilmu seperti ini. Di samping berdakwah ke jalan Allah lagi diredhai-Nya, ingin mengambil kesempatan untuk menghasil laman ini untuk dijadikan landasan para pembaca serta pengunjung laman blog ini,



Adalah penting bagi kita untuk belajar dari pengalaman golongan yang berjaya serta mengambil iktibar dari kesilapan golongan-golongan yang terdahulu. Adakah   pegangan kita berpokok di atas realiti kebenaran atau adakah kita umpama orang malang yang kehausan mengejar ilusi air di padang pasir. Setiap perjalanan hidup ini umat manusia masa ini, perlu diberi bimbingan. 


Tanpa   akhlak  yang  terpuji dan pegangan  yang betul, banyak kerugian yang  akan dialami oleh seseorang. Sikap tidak mempeduli sesama makhluk akhirnya akan menimpa diri sendiri jua  terutama sekali dari segi peluang-peluang yang hangus. Pemikiran seperti unggas di dalam rimba atau pun kebiasaan dengki mendengki demi mengejar kebendaan tidak wajar dianggap norma yang dapat dibiarkan. Tanggapan  yang ada kalanya dikatakan realistik ini sebenarnya boleh menyebabkan perpecahan dan kerugian disamping tidak menyumbang kepada kesejahteraan hidup. Oleh itu, marilah kita bersama-sama  memohon perlindungan dari Allah Yang Maha Pemurah  dari ditimpa keadaan serba  tak kena  atau dari  bala  bencana  yang memakan  diri.

Itulah tujuan utama laman ini. Andai tersilap bicara, mohon maaf saudara/i seagamaku dan marilah berkongsi ilmu serta pendapat di laman ini untuk tatapan para pembaca. Sekian, wabillahi taufik wal hidayah assalamualaikum w.b.t.


Admin: Syukrie Barie

No comments:

Post a Comment